Melawat Melaka Part 1

Pada hari Ahad yang lepas bersamaan 1hb Mac 2009, penulis telah menerima kunjungan dua orang sahabat dari Johor dan Singapura. Selaku tuan rumah merangkap Tour Guide dan merangkap jurugambar,penulis telah membawa mereka melakukan lawatan sambil belajar di beberapa tempat bersejarah di negeri Melaka. Berikut adalah sorotan peristiwa sepanjang lawatan tersebut.

Post ini merangkumi perjalanan seperti berikut:-
1. Eyes On Malaysia (First Visit)
2. Kapal Terbang, Lokomotif Banda Hilir
3. Muzium Umno
4. Muzium Islam
5. Muzium Senibina

Eyes On Malaysia, lawatan melihat kawasan.

Sempat posing untuk bergambar walaupun panas terik

Kita nak terbang ke mana ni?

Cubaan untuk menarik lokomotif, ala Wonder Woman

Muzium Umno, Melaka.

Muzium Islam, Melaka.

Muzium Senibina, Melaka.

Sekian untuk Part 1. Nanti kan sambungan-nya.

This entry was posted in jalan-jalan, melaka. Bookmark the permalink.

10 Responses to Melawat Melaka Part 1

  1. hanis says:

    hehe..malang sekali rumah MK tak tersenarai antara bangunan bersejarah di melaka. maka.. dengan kecewanya aku tak dapat membuat lawatan sambil belajar di situ.

  2. hanis says:

    hehe..malang sekali rumah MK tak tersenarai antara bangunan bersejarah di melaka. maka.. dengan kecewanya aku tak dapat membuat lawatan sambil belajar di situ.

  3. ~ujicham~ says:

    muzium umno.. apa kes ni? parti pembangkang melawat muzium umno. hahahaha.

  4. ~ujicham~ says:

    muzium umno.. apa kes ni? parti pembangkang melawat muzium umno. hahahaha.

  5. kowang lawat muzium jer, takmo wat lawatan cari artifak lak kew..kui kui kui…

  6. kowang lawat muzium jer, takmo wat lawatan cari artifak lak kew..kui kui kui…

  7. Hanis,Cuma masalah teknikal, rumah aku xdpt masuk dlm listUji,Muzium kenangan je..Pn Galuh,Ni kan baru part 1, tunggu la part-part lain sambungannya..

  8. Hanis,Cuma masalah teknikal, rumah aku xdpt masuk dlm listUji,Muzium kenangan je..Pn Galuh,Ni kan baru part 1, tunggu la part-part lain sambungannya..

  9. aku nk gi taman buaya,taman rama2 dan taman astakona..ade tak kt melaka?

  10. aku nk gi taman buaya,taman rama2 dan taman astakona..ade tak kt melaka?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s