Part 1 – Nasi Kerabu Golok

Lawatan Ke Kelantan – Hari Pertama

Pada pagi semalam pada pukul 10.00pagi, penulis memulakan perjalanan ke Newcastle atau orang Malaysia menggelarnya Kota Bahru. Terletak di Negeri Cik Siti Wan Kembang. Perjalanan mengambil masa 6jam melalui Bentong, Kuala Lipis, Gua Musang, Kuala Krai, Machang, Pulai Chondong dan akhirnya sampai di Kota Bahru pada pukul 4 petang. Penulis menetap di Hotel Ridel yang terletak ditepi Sungai Kelantan.

Permandangan dari hadapan Hotel Ridel, Kota Bahru.

Di sini penulis ingin berkongsi tempat makan istimewa yang terletak di Jalan Sultan Yahya Petra (berhampiran Bilal Hypermarket). Khabarnya, ia berasal dari Pekan Golok yang terkenal itu. Boleh dikatakan pengunjung datang untuk menikmati Nasi Kerabu tidak putus-putus sejak kami datang. Ruang parking sentiasa penuh dengan kenderaan pengunjung. Jika anda ke Kota Bahru, jangan lupa singgah di Restoren Nasi Kerabu Golok yang terkenal ini.

Restoren Nasi Kerabu Golok

Menu Restoren Nasi Kerabu Golok

Nasi Kerabu Ayam Bakar

Nasi Kerabu Ayam Bakar+Daging+Nasi Lebih

Permandangan dari luar Restoren Nasi Kerabu Golok.
This entry was posted in jalan-jalan, kelantan, makan-makan. Bookmark the permalink.

18 Responses to Part 1 – Nasi Kerabu Golok

  1. hanis says:

    macam sedap….bile lah nak pasar malam nihteringin nak makan nasi kerabuamat…ni semua ko punyer pasal!!

  2. hanis says:

    macam sedap….bile lah nak pasar malam nihteringin nak makan nasi kerabuamat…ni semua ko punyer pasal!!

  3. ~ujicham~ says:

    nasi kerabu is my feberet okeh.. (sambil menagis bercucuran air mata – dah lama aku tak makan)

  4. ~ujicham~ says:

    nasi kerabu is my feberet okeh.. (sambil menagis bercucuran air mata – dah lama aku tak makan)

  5. mat yus says:

    Lama kawe x balik kota bharu…… nanti kelik kawe nk singgah kat sini… bro kalu buleh wikimapia kedai nie…..

  6. mat yus says:

    Lama kawe x balik kota bharu…… nanti kelik kawe nk singgah kat sini… bro kalu buleh wikimapia kedai nie…..

  7. mat yus says:

    caya laaaa demo tq for koordinat tu…

  8. mat yus says:

    caya laaaa demo tq for koordinat tu…

  9. mat yus says:

    OK kw dah sampai n rasa NKG demo nie….. tq for info

  10. mat yus says:

    OK kw dah sampai n rasa NKG demo nie….. tq for info

  11. so Mat Yus, cam mana rasa nasi kerabu golok? how good? hehe…

  12. so Mat Yus, cam mana rasa nasi kerabu golok? how good? hehe…

  13. Anonymous says:

    nak makan ansi kerabu ni kena bawa golok ker?

  14. Anonymous says:

    nak makan ansi kerabu ni kena bawa golok ker?

  15. xperlu bawak golok, bawak perut je… dgn duit

  16. xperlu bawak golok, bawak perut je… dgn duit

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s