Jom Jalan-jalan: Ulu Bendul

Setelah selesai melawat Seri Menanti, kami mengambil keputusan untuk bermandi-manda di Hutan Lipur Ulu Bendul yang terletak antara Seri Menanti dan Bukit Putus. Secara geografi, Ulu Bendul terletak di kaki Gunung Angsi, merupakan tempat rekreasi popular di Negeri Sembilan.

State Negeri Sembilan
Location Near Seremban
Coordinates and map N02 42.67′ E102 03.93′
Water Source River
Waterfall Profile Cascades
Accessibility Walk from carpark
Pintu Gerbang Hutan Lipur Ulu Bendul

Tiang Ulu Bendul?

Plak Sejarah Ulu Bendul

Permandangan sekitar Ulu Bendul

Penulis sempat meluangkan masa bermandi-manda.

Keunikan Ulu Bendul

Kami mengakhiri lawatan ke Seri Menanti dengan menikmati Masak Lomak Daging Rusa dan Masak Lomak Daging Salai di Restoran Nelayan, Seremban.

Masak Lomak Daging Rusa

This entry was posted in jalan-jalan, makan-makan, negeri sembilan. Bookmark the permalink.

10 Responses to Jom Jalan-jalan: Ulu Bendul

  1. waaa..lu bikin gua punyer air liur basi meleleh laa weh..hehe

    mane gambar hanis ngan tarzan panjang?????

  2. waaa..lu bikin gua punyer air liur basi meleleh laa weh..hehemane gambar hanis ngan tarzan panjang?????

  3. hanis says:

    aku makan daging salai masak lomak. ikan keli masak lado ngan tempoyak.. mmg malatop abes….

    berguguran la air lior ko mog!

  4. hanis says:

    aku makan daging salai masak lomak. ikan keli masak lado ngan tempoyak.. mmg malatop abes….berguguran la air lior ko mog!

  5. ~ujicham~ says:

    weh, kelabu air tu mat. ko wat pencemaran ek? haahahaha.

  6. ~ujicham~ says:

    weh, kelabu air tu mat. ko wat pencemaran ek? haahahaha.

  7. perghhh… haku tak penah mamam daging rusa brooo… nak raseeee!!!

  8. perghhh… haku tak penah mamam daging rusa brooo… nak raseeee!!!

  9. mogen,
    mmg best la kat sini.. peaceful..

    hanis,
    kan aku da kabo.. restoren tu mmg sedap.. bwk duit lebih kalo nak mkn lg sedap.. len kali dtg lagi..

    uji, air tu kelabu sebab dalam… efek dari cahaya matahari dgn batu warna kelabu..

    galuh,
    nanti aku bwk ko dgn mog g tembak rusa.. xpun kita mkn je kat seremban..

  10. mogen,mmg best la kat sini.. peaceful..hanis,kan aku da kabo.. restoren tu mmg sedap.. bwk duit lebih kalo nak mkn lg sedap.. len kali dtg lagi..uji, air tu kelabu sebab dalam… efek dari cahaya matahari dgn batu warna kelabu..galuh,nanti aku bwk ko dgn mog g tembak rusa.. xpun kita mkn je kat seremban..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s